En Comú Podem rebutja el projecte del nou barri de Ca n’Ametller

Ens cal una proposta, no d’un nou barri, sinó d’arreglar aquesta zona rústica, industrial i econòmica fent-la conviure amb el paisatge, els torrents i l’estany dels Alous.

En una roda de premsa l’alcaldable de Sant Cugat en Comú Podem, Ramon Gutiérrez, explica les raons per les quals la seva formació política es mostra contrària a la construcció del barri de Ca n’Ametller:


1 – L’habitatge

El barri de Ca n’Ametller no aporta solucions per l’habitatge a Sant Cugat, ja que un nou barri augmenta l’oferta, però també indueix la demanda de més habitatge. El que fa falta a la nostra ciutat són mesures de microurbanisme a la ciutat ja consolidada on incrementar l’habitatge públic com poden ser:

  • Comprar Habitatge Protegit Oficial (HPO) provinents de la Modificació del Pla General Metropolità (MPGM) del 30% (i augmentant-lo al 50%).
  • Política intensiva de compra d’habitatge.
  • Aprofitar els buits urbans per fer habitatge modular que estalviï temps i diners.
  • Crear una taxa municipal per a habitatges buits i sancionar pisos buits durant més de dos anys.
  • Impuls clar i contundent per la masoveria, cooperativisme i noves formes de tinença d’habitatge.
  • Programes per compartir habitatge.
  • Propostes per reconvertir l’unifamiliar en plurifamiliar, augmentant el nombre de famílies en barris poc densos.

2 – El territori

La construcció del barri suposarà un augment d’emissions de CO₂ notables i la pèrdua de la biodiversitat que hi ha en aquest espai. La millor manera de preservar el torrent de la Guinardera, estructurar els corredors verds i protegir la biodiversitat, no és fer un “ecobarri”, és gestionar l’última de les grans zones no urbanitzades de la nostra ciutat mantenint en rústic el que és rústic.

3 – Les vies del tren i l’intercanviador

És poc probable que Renfe i Adif donin l’autorització de cobrir i limitar el que ha de ser el corredor mediterrani de mercaderies des del Port de BCN, a més es proposa que els costos de la cobertura de les vies del tren les assumeixi qui s’encarregui de desenvolupar el barri i això implica contrapartides que no s’estan explicant.

Som partidaris de l’intercanviador i de repensar la nova centralitat que genera conjuntament amb Rubí. Orientant-lo cap al servei que pot donar a tot el pol econòmic que suposa Ca n’Ametller, la zona del centre comercial, l’Hospital General i el polígon de l’altra banda de l’autopista.