Sant Cugat en Comú Podem reflexiona sobre la mobilitat a la ciutat

Sant Cugat en Comú Podem prioritza la que serà la proposta de mobilitat per les eleccions del maig de l’any vinent en una trobada entre una trentena de ciutadans i experts.

Aquest dijous, Sant Cugat en Comú Podem ha dut a terme un acte obert a la ciutadania a la casa de cultura per parlar amb experts d’un dels temes més candents a la nostra ciutat: la mobilitat.

I, és que el 2020 va entrellaçar dues crisis: la climàtica i la sanitària. L’encreuament d’aquestes dues crisis ha obert un debat mundial al voltant de l’anomenada “ciutat de les proximitats”. Una ciutat que promou una reconfiguració urbana per tal que la proximitat sigui la clau per millorar la qualitat de vida dels ciutadans.

Es pot canviar el ritme de les ciutats? Podem trobar accions concretes relacionades amb el transport públic, la bicicleta i l’urbanisme tàctic que ens ajudin a avançar cap aquí alhora que qüestionem el model i busquem solucions estructurals? Tenint en compte la situació actual de la bicicleta i del transport públic a Sant Cugat, on posem la prioritat?

Totes aquestes preguntes i més van ser resoltes per Sílvia Casorrán, adjunta a l’arquitecte municipal a Barcelona i consellera del districte de Sant Martí, i en Martí Rius, membre fundador de l’Assemblea d’Usuaris de Transport Públic de Sant Cugat. La Sílvia Casorrán va explicar l’experiència de Barcelona de primera mà per així valorar quines d’aquestes actuacions són traslladables a la nostra ciutat, com poden ser l’aplicació de l’urbanisme tàctic per retornar la ciutat als vianants, les superilles, la priorització dels carrils bici, o la xarxa ortogonal de Bus.

Per la seva banda, Martí Rius, va fer una anàlisi d’assoliments i reptes durant els últims anys a la ciutat. Ens alegrem del sorgiment de noves centralitats com poden ser les parades de FGC de Volpelleres i Mira-Sol així com l’aprovació de la nova ordenança de circulació. Així i tot, es detecten algunes mancances com poden ser el carril bici o la necessitat de millora del transport urbà centrat en una xarxa bus com per exemple la reducció de parades i millors freqüències.