Sant Cugat en Comú Podem presenta amb David Cid, diputat al Parlament, algunes de les seves propostes de mobilitat
L’entorn de la plaça Quatre Cantons ha estat l’espai triat per la candidatura d’esquerres santcugatenca per anunciar un pla per pacificar l’avinguda Rius i Taulet i el Francesc Moragas. “Volem portar a la pràctica experiències com la d’Obrim els Carrers que està aplicant Barcelona a Gran de Gràcia o el carrer de Sants durant els caps de setmana per començar a caminar cap a una peatonalització total del centre de Sant Cugat”, ha explicat Ramon Gutiérrez, “durant els últims quatre anys la regidoria de via pública ha fet unes actuacions testimonials que no van tan lluny ni amb suficient força com nosaltres voldríem”. La candidatura té en compte que aquests canvis no es poden fer d’una manera brusca, i per això proposen tancar alguns carrers principals de la ciutat durant els caps de setmana per què la ciutadania ompli de vida l’espai envaït pels automòbils.
David Cid, diputat d’En Comú Podem que participa en la comissió de territori de la Generalitat, ha recalcat que l’actual situació de Sant Cugat dins la zona tarifària és avantatjosa pel ciutadà, perquè Sant Cugat forma part de la Zona tarifària 1 i 2, això permet que els ciutadans puguin moure’s fins a Sabadell o fins a Barcelona amb el mateix bitllet. “Les rebaixes de la T-Usual i de la T-Jove han estalviat a cada persona que fa servir el transport públic una mitja de 20€ al mes.”
Ramon Gutiérrez també ha volgut remarcar que “Sant Cugat necessita aplicar les mesures de la ZBE, però l’actual tripartit que governa la ciutat l’ha aplicat sense millorar les alternatives de transport col·lectiu, com de mobilitat individual sostenible, per tant”, continua el candidat a l’alcaldia, “necessitem una nova xarxa de bus a Sant Cugat que per agafar-la no necessitis fer un màster i que tingui uns recorreguts i freqüències que tinguin lògica”.
Finalment, Gutiérrez ha tancat la roda de premsa dient que “un Sant Cugat sense cotxes és un Sant Cugat millor per tothom i propostes com les de JUNTS, de tornar als dos carrils de circulació per Rius i Taulet miren més al passat que al futur”.